Online marketing – of internetmarketing is het promoten van je product of dienst via het internet. Het doel ervan is om klanten te trekken, zodat ze uiteindelijk jouw producten of diensten zullen afnemen.
Er zijn verschillende vormen van online marketing die direct of indirect bijdragen aan het behalen van doelstellingen. De sleutel tot effectieve marketing is het optimaal inzetten en op elkaar afstemmen van verschillende online marketing activiteiten, om zo de beste resultaten en de hoogste winstgevendheid per kanaal te behalen.
SEA (ook: zoekmachineadverteren of ‘Search Engine Advertising’) is een vorm van betaalde reclame waarbij je advertentieruimte koopt binnen zoekmachines. Je promoot dus je website, producten of diensten in de zoekresultaten van zoekmachines.
Online adverteren en re-marketing zo kunnen er banners worden geplaatst op websites waar een groot deel van de doelgroep zich bevindt met display adverteren. Deze manier van adverteren wordt veelal gebruikt om naamsbekendheid te genereren bij een groot publiek. Met re-marketing worden websitebezoekers herinnerd aan een bepaald bedrijf of product door deze herhaaldelijk een advertentie te tonen op de verschillende online platformen en websites die zij bezoeken.
Social media marketing om de naamsbekendheid te vergroten, een loyale community op te bouwen en meer websitebezoekers te genereren.